Porsche 911 kontinuirano pomiče granice još od svoje premijere u 1963. godini. Jedna od njegovih najpoželjnijih izvedbi stigla nam je ovih dana na test, odnosno posudbu, iz Principe rent a cara. Radi se o modelu Porsche Carrera 4S opremljenom pogonom na sva četiri kotača, no izgledom identičnom običnoj Carreri S. Naime, u osmoj generaciji nema razlike u dimenzijama između modela s pogonom na dva ili četiri kotača, što je prije bio slučaj, pa i ovaj model mjeri 4.519 milimetara u dužinu te 1.852 milimetara u širinu.
Reinterpretacija klasičnih linija uspješno je izvedena što nije bio lak zadatak kad dirate u legendu. Dizajneri su odradili odličan posao – sprijeda vrlo prepoznatljivo, straga posve novo. Stražnji se svjetlosni sklop proteže cijelom širinom vozila, a kombinacije oštrih rubova i okruglih formi doprinose širem i sportskijem dojmu.
Osim dimenzija narasla je i masa pa ovaj model teži nekih 80 kilograma više od modela iz prethodne generacije. Unatoč tome, dinamika automobila nije nastradala. Trolitreni benzinac sa dva turbopunjača broji lijepih 450 KS, a maksimalni okretni moment od 530 Nm postiže već pri 2.300 okretaja. Carrera 4S do stotke stiže za 3,3 sekundi juri do maksimalnih 306 km/h! Automatski mjenjač sa dvostrukom spojkom je odličan, mijenja stupnjeve prijenosa rafalno.
Potrošnja? Ako vas to doista zanima tvorničkih 9 litara na sto kilometara je ostvarivo, no vozite li se tako dovoljan vam je i Golf. Nama je, pak, prosjek iznosio 11,4 litre. S nekom višom po- trošnjom, dakako, rasla bi i vjerojatnost ostanka bez vozačke dozvole.
A kakav je ovaj automobil u vožnji? Razliku između pogona na dva ili četiri kotača pri svakodnevnoj gradskoj vožnji teško je primijetiti. Znalci će to detektirati kod jurnjave, pri čemu je obična Carrera S predvidljivija i neznatno brža kod ubrzanja. Kod 4S modela na prednju će se osovinu prebaciti do 40 posto snage, no to će vam biti korisnije pri lošim uvjetima na cesti, po zimi i na snijegu, jer rijetke su situacije u kojima će Carrera 4S morati ostati u garaži…
Unutrašnjost nove generacije vrlo je digitalizirana, no okretomjer je zadržao centralnu poziciju, a kontakt bravica smještaj na lijevoj strani. Neki su detalji ipak poput svetinje u koje se ne dira. Prostora je i više nego dovoljno premda se sjedi vrlo nisko. Ipak se radi o sportskom vozilu ukupne visine 1.300 milimetara. Digitalne zaslone možete konfigurirati, a infotainment sustav je smješten na središnjoj konzoli.
Zaslon od 10,9 inča ima britku rezoluciju i vrlo lijep prikaz navigacijskih karata i izbornika. Rukovanje je intuitivno i samo po sebi razumljivo, premda novi Porsche 911 ima puno mogućnosti podešavanja postavki. Donji dio središnje konzole rezerviran je za polugu automatskog mjenjača, tipke klima uređaja i ostalih važnih komandi. Prednja sjedala su izuzetno udobna i sportska, dok će straga samo netko jako neozbiljan smjestiti odraslu osobu.
Ovo je dvosjed kod kojeg će stražnja klupa češće biti podrška malom prtljažniku ispod prednjeg poklopca, koji broji 132 litre. Prioritet kod ovakvih modela je ipak zabava, a ne praktičnost. Na testnom modelu opreme nije nedostajalo. Između ostalog tu su bili prilagodljivi tempomat, sustav surround zvuka Bose, kožne presvlake, zakretna stražnja osovina, LED matrična glavna svjetla, PDLS Plus sa sustavom podizanja za prednju osovinu, asistencijom za noćnu vidljivost, Porsche Dynamic Chassis Control, Sport Chrono paket, sportski ispušni sustav, klimatizirana sjedala s električnim podešavanjem i memorijom…
Jedno je sigurno. Novi je model fascinantan do najsitnijeg detalja te zabavan u svakoj sekundi vožnje. No ta uživancija ima i svoju konkretnu cijenu. U ovom slučaju vrlo visoku i to iznad 200.000 eura. Na sreću, već ga i kod nas možete voziti i na posudbu. Dostupnost možete provjerite na web stranici principe-rent.com, a vaš može biti već i za 350 eura po danu!