Od samih početaka motorizacije automobili i mjerenje vremena neraskidivo su vezani. Satovima je uvijek bilo mjesto u svijetu automobila, no nikad više nego danas. Dva nova tourbillon sata koje je u suradnji s Rolls Royceom izradila urarska kuća Bovet 1822 u tren se oka mogu pretvoriti iz ručnog sata u džepni pa i onaj na nadzornoj ploči automobila.
Mehanički tourbillon satovi koji su ugrađuju u automobile smatraju se sastavnim dijelom vozila. Zbog toga su i držač i sat – svih 51 komponenti koje je konstruirao i proizveo Bovet – morali biti testirani kao i svi drugi dijelovi automobila. Nikad prije nijedan drugi mjerni sat nije prošao takvu kontrolu, uključujući i crash testove.
“Kao dugogodišnjem vlasniku i ljubitelju Rolls-Roycea, bilo mi je posebno drago što mogu raditi na takvom projektu”, objašnjava Pascal Raffy, vlasnik Boveta 1822
Suradnja manufaktura
Za Rolls-Royce, ovo je početak novog doba koje bi tvrtku slavne prošlost trebalo vratiti na put slave. Njihov Rolls-Royce Boat Tail najluksuzniji je proizvod ove legendarne tvrtke koji ime posuđuje od modela izrađivanih dvadesetih i tridesetih godina prošlog stoljeća. Njegov stražnji dio doista podsjeća na krme luksuznih glisera iz onog vremena.
U ovom automobilu sve je vrhunski pa i sat koji se ugrađuje u njega. A vještijih majstora od ovih iz Boveta 1822 nije lako naći u cijelom svijetu. Ono što su osmislili nadmašio je sva očekivanja. Umjesto običnog sata koji se ugrađuje u nadzornu ploču automobila, izradili su dva sata, muški i ženski, koji se mogu nositi na zapešću, držati na stolu, u džepu ili na privjesku ili držati u automobilu, što im je i bila osnovna namjena.
Montažni mehanizam
Bovetovi dizajneri i inženjeri krenuli su od patentiranog, isprobanog i dokazanog sustava Amadeo, predstavljenog 2010. godine. Satovi, držač i sam automobil dizajnirani su istovremeno, a sustav je montiran kad je automobil bio dovršen kako se nadzorna ploča ne bi morala ponovno otvarati zbog ugradnje sata.
Inženjeri i dizajneri susreli su se s izazovima koji nikad dotad nije bili nisu viđeni u urarstvu. Umjesto da se odluče za pristup u kojem se pomični dio ubacuje u fiksni, poput CD-a u CD uređaj, odlučili su se za obrnuti pristup. Na nadzornoj ploči postavljen je držač sa svim mehaničkim dijelovima.
Izrađena je i posebna ladica, presvučena kožom kakva se nalazi na sjedalima Boat Taila u kojoj se drže satovi, remenje, lanac, i privjesak kad se ne koriste. A ako se sat ne postavi u držač i ne stavi na nadzornu ploču, na njegovom mjestu stoji laserski ugravirana i lakirana ploča zaslona koja upotpunjuje estetiku nadzorne ploče.
Totalno jedinstveno
Bovet ima dugu povijest stvaranja uparenih satova za kolekcionare. Oba sata, i muški i ženski, koriste novo dizajnirana kućišta od 18-karatnog bijelog zlata potpuno nove, jedinstvene turbillon mehanizme i posebne brojčanike. Korištenjem patentiranog sustava Amadeo, koji je izumio Bovetov gazda Raffy, ovi su satovi su reverzibilni i mogu se pretvoriti bez ikakvog alata. Muški je sat ispoliran, a ženski graviran i ispunjen plavim lakom, sve u kućnoj zanatskoj radionici.
Oba sata imat će imena vlasnika ugravirana na brojčaniku, na kojem se ističe i ručno ugravirana zlatna statua “Duh ekstaze”, za čiju su izradu vrhunski majstori utrošili nekoliko radnih tjedana. Intarziju drvenih dijelova, izrađenih od ebanovine od koje se sklapa i “krma” Boat Taila, odradio je majstor drvodjelac.
Na poleđini su brojčanici još personaliziraniji. Muški satovi imaju brojčanik od aventurina s kartom neba, a ženski sadrži sliku cvjetnog buketa na brojčaniku od sedefa, djelo jedinog svjetskog majstora métier d’arta. U sat su ugrađene i minijaturne makete automobila, vjerne do najsitnijeg detalja: kotača, kvaka, ogledala… Kao završni detalj, na mostu Tourbillona ugravirano je i ime “bolje polovice” svakog vlasnika. I sve to stalo je u kućište promjera 44 milimetra!
Urarski ekvivalent Oscara
Tourbillon je razvijen krajem 18. stoljeća kako bi se suprotstavio učincima gravitacije na preciznost tadašnjih džepnih satova. Današnji satovi uglavnom se nose na zglobu pa je potreba za tourbillonom smanjena. Činjenica da će ovi satovi biti postavljeni na ploču s instrumentima u okomitom položaju znači da je tourbillon bio prijeko potreban za održavanje preciznosti. U Bovetu 1822 rade nagrađivani majstori izrade tourbillona, koji su za svoj rad primili i Aiguille d’Or na Grand Prix d’Horlogerie de Genève, urarskom ekvivalentu Oscarima.
Procjenjuje se da je na izradu ovog remek djela horologije utrošeno najmanje 3000 sati. Bovetovi satovi imaju pet punih dana rezerve snage; ništa neobično za urarsku tvrtku koja je još 1910. godine proizvela sat koji je bez prestanka radio punih 370 dana. Kako bi smanjio potencijalni utjecaj vibracija automobila, Bovet je povećao težinu kotača za uravnoteženje što je smanjilo rezervu snage, ali je zato povećalo preciznost. Tome je pridonijela i povećana brzina oscilacije na 21.600.