Američka F1 momčad Haas ima novog švicarskog urarskog partnera

Nakon što ih je prvih pet godina postojanja podržavao, a potom i napustio Richard Mille, američka F1 momčad Haas dobila je novog urarskog sponzora i službenog mjeritelja vremena – iznimno inventivni i nekonvencionalni haute horlogerie brand Cyrus Genève

Tekst: Josip Horvat Fotografije: Cyrus Genève, Haas F1 Team

Bliske veze Formule 1 i urarskih brandova ni izdaleka nisu nikakva novost, ali to svakako jest ulazak posve novog urarskog igrača na taj mu marketinškom smislu vrlo zanimljivi teren. Riječ je ovaj puta o vrlom mladom brandu iz švicarskog Le Loclea – nezavisnoj haute horlogerie marki Cyrus Genève, koja je krajem svibnja postala službeni mjeritelj vremena F1 momčadi Haas.

Haas F1 Team je u Velikom cirkusu debitirao 2016. godine kao prva američka F1 momčad nakon 1986. Momčad je osnovao industrijalac Gene Haas, osnivač i vlasnik tvrtke Haas Automation, najvećeg američkog proizvođača CNC alatnih strojeva, ali i pobjedničke NASCAR ekipe Stewart-Haas Racing. Od samih početaka kao “urarski partner” momčad je pratio 2001. godine osnovani Richard Mille, jedini urarski brand koji trajno sponzorira više od jedne F1 momčadi, kao i nekoliko vrsnih F1 vozača. No, Richard Mille je u sezonu 2021. nastavio suradnju s McLaren F1 Teamom, s kojim je desetgodišnji ugovor potpisao 2016., nakon što je tamo debela tri desetljeća bio TAG Heuer (koji se potom prebacio na Red Bull Racing), ali ne i s Haas F1 Teamom, nego je pomalo iznenađujuće potpisao ugovor sa Scuderijom Ferrari (iz koje je baš “tiho išetala” tvrtka Hublot, koja je tamo bila od 2011. godine).

Cyrus Haas F1 Team
Shematski prikaz satova Cyrus Genève već se našao i na rukavicama s kojima će vozači Haasa ovaj vikend odraditi i F1 utrku u Azerbejdžanu

Haas F1 Team (koji je od početka ove godine u naziv momčadi dodao i ime sponzora Uralkalija, velikog ruskog proizvođača gnojiva) ipak nije predugo čekao na novog urarskog partnera. I pred petu utrku sezone u Monaku su objavili vijest o potpisivanju, kako kažu, “višegodišnjeg ugovora” s brandom koji je tek dvostruko stariji od Haas F1 Teama. Günther Steiner, direktor momčadi nije skrivao oduševljenje rekavši: “Gdje je bolje otkriti partnerstvo s vrhunskom markom poput Cyrus Genève nego ovdje u Monaku. Baš kao i ulice Monte Carla, i Cyrus Genève poznat je po svojoj ekskluzivnosti i strašću kako prema izvrsnosti, tako i prema inovacijama. Radujemo se brandu koji se ne boji raditi stvari na svoj način – baš kao i mi sami. ” Na njega se tom prilikom lijepo nadovezao i Pablo Richard, suvlasnik tvrtke Cyrus Genève, rekavši među inim i kako “postoji jaka veza između automobilskih utrka i izrade satova, jer oba svijeta počivaju na umijeću inženjerstva. Trkaće automobile, kao i satove, pokreće mehaničko srce. Oboje je neprestano izloženo inovativnom tehnološkom razvoju i preinakama u potrazi za poboljšanjima kako bi se postigli najbolji rezultati, pa mi preostaje samo dodati da mi je velika čast objaviti da ćemo u narednim godinama biti službeni mjeritelj vremena Uralkali Haas F1 Teama.

Cyrus Haas F1 Schumacher Richard Mazepin
Početak suradnje branda s Velikim cirkusom jedan od suvlasnika tvrtke Cyrus Genève, Pablo Richard, odlučio je objaviti pred utrku koja se vozi ulicama Monte Carla

Inače momčad Haas (koji u bolidima ima motore i još štošta dobiveno od Ferrarija), u prvih se svojih pet sezona u F1 baš i ne može pohvaliti nekim specijalnim rezultatima, pa čak ni s jednim jedinim usponom na pobjedničko postolje. A teško i da će im bolje krenuti i ove godine, kad su u njegovoj vozačkoj postavi dva F1 debitanta – Nikita Mazepin, Rus koji je lani bio peti u F2 prvenstvu te Mick Schumacher, lanjski F2 prvak, sin sedmerostrukog F1 šampiona i, zanimljivo, također jedan od vozača koji je u dosta jakom  prijateljsko/sponzorsko/ambasadorskom odnosu s Richard Milleom…

Cyrus Haas F1 Team vozači i satovi
Mick Schumacher u Monacu je na zapešću ponio DLC titanij izdanje modela Klepcys Vertical Tourbillon, a Nikita Mazepin sat Cyrus Genève Klepcys Alarm

Cyrus Genève kod nas i nije pretjerano poznat, a radi se o mladoj, ali i već vrlo uglednoj marki. Osnovana je 2010. godine u Plan-les-Ouatesu u ženevskom kantonu, kao nezavisna obiteljska urarska marka u iznimno bliskom odnosu s Chronodeom. Ustvari, ključni čovjek branda Cyrus Genève, odnosno njegov glavni urar, tehnolog i dizajner je baš osnivač Chronodea Jean-Francois Mojon, jedan od vjerojatno najgenijalnijih i najcjenjenijih urara našeg doba, koji je od 2005. do 2020. za desetke marki dizajnirao i isporučio preko stotinu urarskih uradaka koji su kao rezultat osvojili najmanje deset nagrada Grand Prix d’Horlogerie de Genève (GPHG), a 2010. je dobio i jedan osobni –  GPGH za urara godine. O satovima koje Cyrus Genève radi pisat ćemo opširnije nekom drugom prilikom, a ovaj put tek ćemo dodati da izgledaju vrlo efektno i nekonvencionalno te da se na njima posebno ističe vrlo funkcionalne krunice koje uvijek stižu u paru, i to jedna s lijeve i druga s desne strana, na pozicijama 3 i 9 sati. Brand se uz to i jako ponosi još jednim svojim vrsnim patentom – 2018. godine genijalno smišljenom postavom kaveza tourbillona, koji umjesto da stoji kao na većini satova u vertikalnom položaju najčešće na poziciji 6 sati (što mu smanjuje učinkovitost), sad kod Cyrusovih satova ima kavez postavljen okomito – pod kutom od 90 stupnjeva u odnosu na brojčanik i to preko cijelog brojčanika, što tourbillonu vraća punu funkcionalnost. A i izgleda fenomenalno…

Facebook

Društvene mreže