Novo lice Marlijevog butika s pedesetgodišnjom tradicijom

Tekst: Dora Kaloci
Fotografije: Marli

Nakon 50 godina postojanja na istoj, dobro nam poznatoj adresi Vlaška 13, nezaobilazni zagrebački prodajni salon satova Marli dobio je novi izgled, a uz najnoviju renovaciju koju dizajnerski potpisuje Studio Franić Šekoranja stigao je i ekskluzivni parfem

Ugledni zagrebački prodajni salon satova Marli, koji ove godine obilježava impresivnih 50 godina postojanja na istoj, dobro nam poznatoj adresi Vlaška 13, nakon nekoliko mjeseci intenzivnih radova dobio je novouređeni, atraktivni interijer čiji je dizajn potpisao poznati Studio Franić Šekoranja. Lijepo se pri tom prisjetiti da je priča u Vlaškoj 13 započela 1969. godine, kad je sin biogradskog urara Bože Marinovića, poduzetni Željko Marinović, urar koji je zanat izučio u njemačkom Pforzheimu, doselio u Zagreb i u samom centru grada otvorio Urarski obrt Marinović. Tvrtku je 1991. preimenovao u zvučnije Marli, riječ koju je skovao od početnih slova prezimena Marinović te imena sinova Luke i Ivana, koji su danas na čelu tvrtke. Koja i dalje djeluje na istoj matičnoj adresi, gdje sad nudi luksuzne satove  IWC Schaffhausen, Longines, Nomos, Officine Panerai i TAG Heuer, ali je u međuvremenu otvorila i Tissot Boutique u susjednoj Vlaškoj 17 te servis u Gruškoj 6. No, dosta o povijesti, radije ćemo se sad vratiti u sadašnjost i pogledati kako izgleda prostor koji je obitelj Marinović posljednji put renovirali prije punih deset godina.

marli vlaska 1
Za izgled interijera u potpunosti je odgovoran Studio Franić Šekoranja​

marli vlaska 2

Opušteni luksuzni ugođaj koji odiše elegancijom, ali i neopterećenim svevremenskim stilom, na prvi pogled daje naslutiti koliko se pri uređenju prostora posvetilo pažnje detaljima i osjećaju koji će obuzeti posjetitelje i klijente pri samom ulasku u salon.

marli vlaska 4

marli vlaska 3

Nenametljiva rasvjeta, koja ističe ono najvažnije, bogate kolekcije satova poznatih luksuznih brandova, materijali poput drveta i željeza kreiraju prostor lišen pretencioznosti i ukočenosti.

marli vlaska 6

marli vlaska 5

Osnovna ideja bila je stvoriti topao, suptilan prostor koji nalikuje na dom kolekcionara što često i jesu obožavatelji satova. „Tako se vrlo reducirana, ali luksuzna paleta materijala nadopunjuje malim kolekcijama knjiga, slika i dekorativnih predmeta koji su i izborom pomalo neočekivani i neuobičajeni za slične prostore, a kao cjelina tvore dom za sve obožavatelje dobrog dizajna“, ističu Franić i Šekoranja, dizajnerski duo poznati po uređenjima dubrovačkih hotela Kompas i Excelsior u Dubrovniku, rovinjskog hotela Adriatic, Wine Hotela Meneghetti, restorana i concept storea Portrait u Dubrovniku, zagrebačkog Kaptol Boutique Cinema i splitskog Cinestara, ali i brojnih privatnih rezidencija u kojima su ostavili svoj kreativni potpis. Nakon dugo vremena, ovo je jedan od rijetkih prodajnih prostora čiji su dizajn osmislili, imajući na umu cijeli doživljaj posjetitelja, koji je puno više od same kupnje.

marli vlaska 8

marli vlaska 11

U skladu s tim, uz novi dizajn interijera, Marli je otišao i korak dalje te iskustvo kupnje za svoje klijente proširio za još jednu dimenziju – mirisnu.  U suradnji s poznatim španjolskim parfumerom Ramonom Monegalom, nastao je miris Marli koji je izašao u limitiranoj ediciji od 50 primjeraka kao simbol obljetnice obitelji Marinović, koja već tri generacije vodi taj prepoznatljivi brand, danas jednostavno posve nezaobilaznu adresa kad su u pitanju satovi luksuznih brandova. To je, dakako, velika novost kad je u pitanju uređenje prodajnih prostora u Hrvatskoj, jer kreiranje vlastitog mirisa kao utjelovljenje branda i prostora, više je no pozamašan i zahtjevan te hvale vrijedan pothvat.

Miris Marli

U suradnji s poznatim stručnjakom za parfeme Jurajem Sotošek-Rihtarecom, čija je ekspertiza pomogla u kreiranju ove mirisne priče, Marli je lansirao miris koji supotpisuje i jedan od najcjenjenijih svjetskih parfumera i službeni parfumer španjolske kraljevske obitelji. Marlijev limitirani parfem sastavljen je od vetivera, cedrovog drva, kore agar drva te bijelog mošusa. “Dobili smo drveno-aromatičan miris, pun minerala i svježine što odgovara drvenom interijeru, dok agar drvo svojim tamnim tonovima odgovara tamnom kamenu, a bijela mošusna baza komunicira bež i krem boje koje prevladavaju. Na taj način miris je postao dio cjeline i Marli salona,” opisuje Juraj Sotošek-Rihtarec.

Parfem Marli
Parfem & njegovi kreatori Ivan Marinović, Juraj Sotošek-Rihtarec, Ramon Monegal, Željko Marinović i Luka Marinović

Perfekcionizam u dizajnu, usklađenost detalja, kreiranje mirisa i stvaranje ugođaja koji odiše modernizmom s primjesama klasike i spojem elegancije s notom individualizma, kažu u dugovječnom Marliju, najbolje opisuje njihov brand koji ulazi u novu eru poslovanja nudeći sasvim novo i drugačije iskustvo za sve ljubitelje satova, kolekcionare i obožavatelje rijetkih primjeraka satova čija je vrijednost prvenstveno sentimentalna i osobna…