Predstavljen novi vrhunski sportaš – Porsche 911 GT3

Tekst: Press
Fotografije: Porsche

Porsche Motorsport obradio je i sedmu generaciju 911 GT3 modela: 510 KS, 320 km/h te 3.4 s do 100 km/h!

Porsche pušta s lanca novi 911 GT3. I sedma generacija ovog vrhunskog sportskog vozila je razvijena u uskoj suradnji s Porsche Motorsportom. Ona donosi čistu trkaću tehnologiju još dosljednije u serijski model nego ikad prije: konstrukcija s
dvostrukim ramenima u prednjoj osovini i dorađena aerodinamika sa stražnjim krilom u obliku labuđeg vrata i markantnim difuzorom potječu iz uspješnog GT trkaćeg vozila 911 RSR, dok se 375 kW (510 KS) snažni četverolitreni bokser motor sa šest cilindara temelji na pogonu iz modela 911 GT3 R koji se dokazao u utrkama izdržljivosti.

P21 0089 a3 rgb min

Ovaj akustično impresivni visokoobrtajni motor gotovo nepromijenjeno dolazi i u novom 911 GT3 Cup. Rezultat je briljantan stroj za vožnju: učinkovit i emocionalan, precizan i visokih performansi, savršen za trkalište i odličan za svakodnevicu. Karakteristična snaga modela 911 GT3 krije se u zbroju svih njegovih značajki. S maksimalnom brzinom od 320 km/h (318 km/h s PDK mjenjačem) još je brži od dosadašnjeg 911 GT3 RS. Novi 911 GT3 postiže ubrzanje s nule na 100 km/h za 3,4 sekunde.

P21 0091 a3 rgb min

Porsche ovaj novi model, za posebno purističko iskustvo vožnje, nudi i s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva. Aerodinamika čije su karakteristike dodatno izbrušene po uzoru na trkaći sport generira znatno veći negativni uzgon, a da pritom neznatno utječe na koeficijent otpora zraka. U poziciji Performance ručno podesivi elementi krila i difuzora značajno povećavaju aerodinamički potisak za veću brzinu u zavojima. Međutim, ona je rezervirana striktno za izlete na trkališta.

P21 0079 a3 rgb min

Tamo 911 GT3 može iskoristiti sve svoje aseve. Na stazi Nordschleife na Nürburgringu, koja je kod Porschea tradicionalno ljestvica za sva sportska vozila, je postavio impresivan rekord: Tijekom finalnih radova usklađivanja je 911 GT3 kao prvi se-
rijski model s atmosferskim motorom probio granicu od sedam minuta. Razvojnom vozaču Larsu Kernu je za jedan krug od 20,8 kilometara trebalo tek 6:59,927 minuta. Kraću varijantu od 20,6 kilometara koja je do tada služila kao mjerilo za uspoređivanje911 GT3 je savladao za 6:55,2 minuta. Novi model je na opcionalno dostupnim gumama tipa Michelin Pilot Sport Cup 2 R konstantno u nekoliko krugova dokazao svoje performanse u stručnim rukama ambasadora marke Porsche, Jörga Bergmeistera.

P21 0099 a3 rgb min

Za Bergmeistera je „daleko najbolji serijski automobil“ koji je kao iskusni profesionalac ikada vozio po „Zelenom paklu“. Unatoč široj karoseriji, većim kotačima i dodatnim tehničkim značajkama je težina novog GT3 na gotovo istoj razini s težinom njegovog prethodnika. S ručnim mjenjačem teži 1.418 kilograma, s PDK mjenjačem 1.435 kilograma. Prednji poklopac od karbonskim vlaknima pojačane plastike (CfK), prozorska stakla lake konstrukcije, optimirani kočioni diskovi i kovani lakometalni kotači jednako pridonose discipliniranoj težini kao i obloga stražnjeg dijela. Deset kilograma uštedio je samo sportski ispušni sustav lake konstrukcije.

P21 0078 a3 rgb min

S besprekidno električno podesivim ispušnim poklopcima donosi iznimno emocionalan akustični doživljaj u sklad s normom ispušnih plinova Euro 6d ISC FCM (EU6 AP). Kombinirana potrošnja modela 911 GT3 iznosi 13,3 (PDK: 12,4) litara/100
km. Povezanost s trkaćim sportom vidljiva je u gotovo svim detaljima novog 911 GT3. Kokpit odgovara aktualnoj generaciji modela. Novost je ekran za stazu: Pritiskom gumba smanjuju se digitalni prikazi s lijeve i desne strane središnjeg tahometra koji broji do 10.000 okretaja, i to na informacije poput prikaza tlaka u gumama, tlaka ulja, temperature ulja, razine spremnika goriva i temperature vode koji su bitni za vožnju po trkaćoj stazi. Tu spadaju i optički asistent za mijenjanje brzina s trakama u boji, lijevo i desno od tahometra, kao i lampica za promjenu brzina koja dolazi iz moto sporta.

P21 0095 a3 rgb min

Upravo kod Porscheovih GT modela sve više kupaca priželjkuje individualiziranu opremu. I za novi 911 GT3 stoga na izbor stoji program Porsche Exclusive Manufakture, dopunjen opcijama specifičnima za GT3 poput krova lake konstrukcije od vidljivih karbonskih vlakana. Druge zanimljivosti su vanjske strane bočnih retrovizora od karbonskih vlakana, zatamnjena LED matrix prednja svjetla i uz to odgovarajuća Exklusiv Design stražnja svjetla sa svjetlosnim lukom bez crvenih elemenata. Rubovi naplataka lakirani indijski crvenom ili shark blue bojom obogaćuju crvene lakometalne kotače. U interijeru elegantne akcente u boji vozila ili boji po želji donose detalji poput brojčanika za tahometar i Sport Chrono štoperica, sigurnosni pojasevi i ukrasne letvice.

P21 0101 a3 rgb min

Ekskluzivan poput 911 GT3 je i individualni kronograf koji Porsche Design ekskluzivno nudi kupcima ovog vrhunskog sportskog vozila. Kao i kod njegovog motoriziranog uzora se u proizvodnji vodi načelima dinamičkog dizajna, dosljednih performansi i kvalitetne obrade.

Porsche Design Chronograph 911 GT3 8
Porsche Design Chronograph 911 GT3 Shark Blue

U njegovom se kućištu odražava bliskost prema moto sportu: kao i klipnjače GT3 motora sastoji se od rezistentnog i laganog titana. Sat pokreće individualni rotor za navijanje koji je oblikovan po uzoru na kotače modela 911 GT3. Obojani prsten brojčanika može se urediti u bojama laka modela 911 GT3.

P21 0087 a3 rgb min 1

Porsche 911 GT3 stoji od 167.518 eura uključujući PDV i opremu specifičnu za pojedinu zemlju. Isporuka kreće u svibnju 2021. godine.

Porsche 911 GT3 kronologija

Prvi 911 GT3 pojavio se 1999. godine. On se temeljio na seriji modela 996 i crpio je 265 kW (360 KS) iz 3,6 litara zapremine. S Walterom Röhrlom za volanom ovaj je fino ukomponirani cjeloviti paket kao prvo sportsko cestovno vozilo zaokružio Nürburgring Nordschleife ispod osam minuta. 2006. godine uslijedila je druga generacija GT3. Ona
se nadogradila na 911-ici tipa 997 i debitirala je s 305 kW (415 KS). 2013. godine nasljednik je prvo krenuo s 3,8 litara i 350 kW (475 KS), da bi se dvije godine kasnije zapremina povećala na 4,0 litara s 368 kW (500 KS).