Sat za najzagriženije navijače Vatrenih

U tjednu u kojem je krenulo domaće nogometno prvenstvo, a Hajduk već ispao iz kvalifikacija za Europsku ligu puno se navijača diljem Hrvatske prisjetilo i veličanstvenog dosega koji je reprezentacija lani ostvarila na Svjetskom prvenstvu u Rusiji.  A to Vatreno srebro slavi i jedan zanimljivi modni sat, Nautica Hrvatska

Tekst: Dora Kaloci Fotografije: Nautica/Watch Centar, Sime Jadresin/Unsplash

Prošli tjedan zakuhalo je na domaćoj nogometnoj sceni – koncem tjedna počelo je novo državno prvenstvo, a prije toga zbila su se još dva nogometno zanimljiva događaja – neslavno ispadanje Hajduka od malteških poluamatera u 1. pretkolu kvalifikacija za Europsku ligu te dva dana ranije diljem Hrvatske obilježena prva godišnjica lanjskog spektakularnog dočeka Vatrenih nakon osvajanja srebrne medalje na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Rusiji. Dojmovi su se po tom pitanju već podosta slegli, a i uspomene na cijelu prošloljetnu priču već pomalo blijede, pa je dobro znati i da razni selfiji s prošloljetnih utakmica i dočeka nogometaša nisu jedini konkretni, opipljivi fizički trag koji je ostao iza ruskog uspjeh naših nogometaša. Štoviše, osim zanimljive knjigu izbornika Zlatka Dalića tu je čak i jedna posebna ručna ura, Nauticin model za čiji se nastanak pobrinuo ugledni domaći distributer poznatih modnih brandova satova i nakita Watch Centar. Predstavljamo Nautica Hrvatska.

Nautica NST 12 Flags Chronograph Croatia Limited Edition NAP12CR01
Dizajnersko rješenje je jednostavno – u kolekciji nazvanoj Flag na “hrvatskom modelu” je umjesto međunarodnih pomorskih signalnih zastavica za satne markere korišten motiv šahovnice s hrvatskog grba

Sat se punim imenom zove Nautica NST 12 Flags Chronograph Croatia Limited Edition, a vodi se pod referentnim brojem NAP12CR01. Kućište mu je izrađeno od nehrđajućeg čelika, promjera 46 i debljine 13 milimetara. Pod mineralnim staklom na tamnoplavom su brojčaniku markeri koji označavaju satove napravljeni u prepoznatljivom motivu crveno-bijele šahovnice, a na poleđini kućišta je ugravirana posveta srebrnima 2018. Hrvatski štih, odnosno boje nacionalne trobojnice nude i remeni, jer uz osnovni crveni u prigodnom pakiranju stižu dodatni bijeli i plavi remen. Umjesto tahometarske skale tu je luneta gradirana na 60 minuta, slična onima kakve najčešće viđamo na ronilačkim satovima, premda ovaj sat ima vodootpornost deklariranu na samo 100 metara dubine. No, Nautica se ionako hvali da su njezine ure „morem inspirirani satovi dizajnirani za grad”. U ovom slučaju i za navijače, pa oni pomoću te lunete mogu, primjerice, motriti koliko im još vremena preostaje do kraja poluvremena ili do isteka parkirne karte…

Nautica NST 12 Flags Chronograph Croatia Limited Edition NAP12CR01
Hrvatska verzija Nauticinog sata stiže u praktičnom pakovanju u kojem su uz osnovni crveni gumeni remen širine 22 mm i dva ista takva dodatna, u bijeloj i plavoj boji, a tu je i alatka za njihovu zamjenu

Mehanizam hrvatske Nautice je japanski kronografski kvarcni kalibar Miyota WR 32, a model je produkcijski ograničen na 2.000 primjeraka. Taj “Vatreni kronograf” u prednarudžbi je stajao 999 kuna, što je, kad je pred prošli Božić sat stigao u dućane naraslo na 1.399 kuna, no trenutna ga se u svim poslovnicama Watch Centra i u njihovom webshopu satovi.com može ponovno nabaviti po akcijskoj cijeni od 999 kuna, što je zgodna prilika za sve zagrižen fanove Vatrenih da svoju zbirku “kockastih” navijačkih rekvizita uz dresove, šalove i kape pojačaju i jednim solidnim navijačkim mjeračem vremena…

Nautica NST 12 Flags Chronograph Croatia Limited Edition NAP12CR01
Pokraj dva kronografska podbrojčanika (30 min/sec) našao se i 24-satni pokazivač vremena, točnost je deklarirana na ±20 sekundi na mjesec, a baterija ovisno o upotrijebi kronografa traje i do dvije godine

Tko i što sve stoji iza imena Nautica

Lifestyle brand Nautica osnovao je 1983. godine u New Yorku modni dizajner čije Chu Hsin-chi, koji se 1955. rodio u Tajvanu, a 1968. s obitelji doselio u SAD. U Americi je završio Fashion Institute of Technology, svoje ime promijenio u David Chu, a ime svoje prve tvrtke izveo je iz latinske riječi nauticus, želeći tako reći da mu je brand jako povezan s brodovima, morem i mornarima. Prva kolekcija koju je lansirao sastojala se od tek šest šarenih muških ljetnih jakni (koje su svojom kombinacijom boja jako podsjećale na međunarodne pomorske signalne zastavice), no one su odmah postale veliki tržišni hit. Nautica je u međuvremenu prerasla u jako velikog proizvođača odjeće, obuće, kožne galanterije i raznih drugih modnih dodataka, od Chua i drugih dioničara 2003. godine ju je za 585 milijuna dolara kupila tvrtka VF Corporation, koja ju je ovog svibnja za još nepoznati iznos preprodala tek devet godina staroj brand management kompaniji Authentic Brands Group (ABG). Satovi s Nauticinim imenom, pak, rezultat su licencnog ugovora koji je Nautica sklopila 1994. s Timexom, korporacijom koja ima još multikulturalniju i bogatiju povijest. Priča o toj korporaciji počela je još 1854. kad su u Connecticutu lokalni proizvođači mjeda osnovali tvrtku za izradu ura, kućišta i kalibara Waterbury Clock Company (koja je početkom 20. stoljeća neko vrijeme satove radila i pod imenom Ingersoll Watches i Ingersoll-Waterbury). Tu je tvrtku 1941. godine kupio Thomas Olsen (član bogate brodovlasničke obitelji koja je godinu ranije iz Norveške pobjegao pred njemačkom invazijom) i to prvo zato da tamo potpomogne rat protiv nacista radeći žiroskope i upaljače za bombe za britansku vojsku, no nakon rata je obnovio urarsku proizvodnju te kompaniju preimenovao prvo u United States Time Corporation, a 1969. i u njezino sadašnje ime Timex. Norveška korporacija Fred. Olsen & Co. i danas je vlasnik cijele priče (trenutno ju vodi Thomasov sin Fred Olsen), odnosno u njezinom sklopu djeluje i Timex Group B.V., nizozemski holding čije su poslovne jedinice među ostalim i Timex Group USA (sa sjedištem u SAD-u, zadužen za urarske brandove Timex i Helix Timex te licencne Ted Baker London i Nautica), Sequel (sa sjedištem Velikoj Britaniji, odgovoran za licencne brandove Guess i Gc), Timex Group Luxury Division (sa sjedištem u Švicarskoj, pod kojim su licencni Versace, Versus Versace, Salvatore Ferragamo Timepieces te novi urarski brand Teslar i 2010. ugasli, a početkom ove godine obnovljeni urarski brand Vincent Bérard), francuski urarski brand Opex Paris te njemački Timex Innovation and Development Center u Pforzheimu i talijanski Giorgio Galli Design Lab u Milanu (koji je u Timexovom vlasništvu od 2007.). Timex danas neke satove proizvodi i u Švicarskoj i u Americi, no velika većina njihovih brandova, što i uključuje i Nauticu, svoje satove ili kompletno proizvode ili finalno sklapaju u golemoj Timexovoj tvornici u gradu Lapu-Lapu na Filipinima (otvorenoj 1980. godine). Već 12 godina dizajn baš svih korporacijinih satova potpisuje Giorgio Galli sa svojim suradnicima, no za grupaciju Timex taj je talentirani Talijan dosta radio i prije toga, a zanimljivo je i da mu je prvi posao koji je za njih napravio bila upravo kreacija prve ikad napravljene kolekcije satova za znakom Nautica…

Facebook

Društvene mreže