SLOBODAN GAČIĆ: Uvijek ćemo prodavati samo satove koje si baš svatko može priuštiti

Tekst: Igor Sertić
Fotografije: Marko Mišković/Hanza Media, Watch Center

Na 25. rođendan tvrtke koja je jedan od najvećih hrvatskih prodavača satova kako u stvarnom tako i virtualnom, internetskom svijetu, s njezinim smo prvim čovjekom, vlasnikom i direktorom Slobodanom Gačićem, popričali o tome kako je startna skromna fotokopiraona stigla do današnje liderske pozicije, ali i o stanju i perspektivama hrvatskog urarskog tržišta, pa i o tome koje satove osobno najviše voli…

Watch Centar ne samo da je jedan od vodećih hrvatskih uvoznika i distributera modnih satova i nakita te ekskluzivni zastupnik dvadesetak uglednih svjetskih urarskih brandova (AVI-8, Brosway, Cerruti, Flik Flak, Galileo, Gc, Guess, Hanowa, Invicta, Jacques Lemans, JCou, Just Cavalli, Nautica, Pierre Lannier, Police, Polo Exchange, Rosefield, Swatch, Swiss Military Hanowa, Timberland, Timex, TW Steel…), nego je ta tvrtka ujedno i danas definitivno najveći hrvatski prodavač satova, kako u stvarnom tako i virtualnom, internetskom svijetu. A njezin vodeći čovjek Slobodan Gačić osim što je vrsni trgovac, na našu sreću ujedno je i vrlo ugodan sugovornik.

Direktor Watch Centra Slobodan Gačić

• Kako je započela priča sa satovima u vašoj obitelji? Vaša uspješna tvrtka ovih je dana proslavila svoj 25 rođendan…
– Da, obilježili smo 25 godina tvrtke. Sve je započelo 1993., kad je moj otac zakupio lokal u Zagrebu u Importanne centru na Starčevićevom trgu. Lokacija mu je bila zanimljiva već u najavi projekta. Dotad je imao štampariju koja je raspadom bivše države znatno smanjila opseg poslovanja. U rujnu 1994. sa završetkom Importanne centra otvorili smo prvi lokal.

Watch Centar TIME 1 u Importanne Centru u Zagrebu
TIME 1, prvi Watch Centrov dućan u Importanne Centru u Zagrebu

• Koliko ste vi tada imali godina?
– Imao sam tad 16 godina, no otac je i mene i brata odmah ubacio u posao, pa su nam se izmjenjivali turnusi u školi i pomaganje u centru.

• S kojim ste brandovima započeli raditi?
– Dućan je u početku zapravo bio kombinacija fotokopiraone i trgovine fotoaparatima, filmovima, kasetama, koje su se u to doba kupovale na veliko, a u jednom smo dijelu postavili policu s Casio satovima. Brat i ja smo voljeli Casio još kao klinci, pa smo ubacili taj brand u obiteljski dućan. I tu je krenulo. U kratkom smo vremenu shvatili da to jako dobro ide te smo polako od dobavljača počeli uzimati i druge brandove. Bili su tada tu Esprit i Festina, stigao je Swatch te smo 1996. otvorili i drugi dućan u istom tom Importanne centru. Bio je to poznati okrugli dućan koji su svi zvali Swatch.

Watch Centar TIME 2 u Importanne Centru u Zagrebu
Drugi Watch Centrov butik u Importanne Centru, TIME 2, nekoć popularno zvan Swatch

• Koji je bio vaš prvi sat?
– Ja sam krenuo s Casijom koji mi je poklonio otac, a nastavio još i sa Swatch satovima. A oba smo branda gurali i u poslu koji je brzo narastao.

• Kako je dalje išla priča? Kad su satovi istisnuli fotokopirke?
– Pa desilo se relativno brzo. Ono što smo mi prvi napravili u Hrvatskoj bilo je punjenje dućana brojnim satovima kojih se znalo naći i preko dvije tisuće u jednom. Postojali su urari koji su imali servis i nekoliko brandova u prodaji, ali mi smo prvi napravili pravi mali trezor satova od Swatcha, Casija… I to je išlo! Ljudi su bili željni satova.

• I sam se dobro sjećam da sam hodočastio u Importanne centar gdje sam razgledavao nove Swatch kolekcije. Kad su oni imali svoj vrhunac?
– Swatch je postigao vrhunac predstavljanjem Irony kolekcije krajem devedesetih. Irony je bilo nešto sasvim novo jer su dotad svi Swatch modeli bili isključivo plastični. Sjećam se da smo svake večeri po zatvaranju dućana donosili pune kutije satova koji bi se već sljedeći dan rasprodali. Nije bilo ničeg sličnog poput Importanne centra. Ja sam ga prozvao bazar, jer ste na jednom mjestu imali dvjestotinjak dućana, fast food objekte, parking, kuglanu… Kiša, sunce, vjetar, centar je radio punom parom. Stanovnici cijele Hrvatske su dolazili u Importanne.

Swatch satovi u Watch Centru
Watch centar izrastao je u veliku tvrtku podosta i zbog toga što je rano krenuo prodavali Swatch, brand čiji je i danas ovlašteni zastupnik i distributer u Hrvatskoj

• O kakvim se količina satova tad radilo?
– U to doba moj je otac od distributera znao otkupiti apsolutno svu robu koju su imali. Pa za ostale ne bi ostalo ništa do sljedeće isporuke. Bila su to vremena kad su ljudi imali novca, bili gladni toga i prodavalo se sjajno.

• Kako je danas?
– Nećemo se žaliti, ima i dobroga i lošega u ovome poslu, no mi smo na noge postavili sveukupno 21 vlastiti dućan, smanjili smo veleprodaju na minimum i maksimalno se orijentiramo na našu maloprodaju. Surađujemo, naravno, i s drugim distributerima, to nam je u interesu jer smatramo da ne možemo jedni bez drugih. Ostali smo i vjerni komercijalnim satovima čiji je raspon cijena od 300 do 2000 kuna. Nikada nismo željeli ići u luksuzni segment satova, ima kod nas drugih urara i trgovina koje se bolje s time bave. Držali smo se ponude koju si svatko može priuštiti.

• Među prvima ste prepoznali web. Znam da ste mi rekli da ste domenu registrirali još 1996. godine…
– Da. I u tome je moj otac sudjelovao, premda tad nije znao ni upaliti računalo. Samo mi je jedno jutro rekao da otvorim internet stranice. Kako sam jedno vrijeme živio u Americi i u Londonu to mi nije bilo strano, pa smo stvarno još 1996. rezervirali domenu satovi.com. Bilo je to pionirsko doba interneta, kad nije bilo ni Googlea. U početku to nije bio web shop već info stranica o satovima, njihovim specifikacijama, kolekcijama… Danas su satovi.com vodeći web shop u sklopu kojeg nisu samo naši brandovi već i brojni brandovi drugih distributera.

Watch Centar na internetu
Watch Centar pionir je web prodaje satova u nas, na internetu prisutan još od 1996. godine…

• Kako se mijenjaju trendovi u prodaji satova? Da li web preuzima klasičnu prodaju u dućanima ili još uvijek dominira direktna prodaja uživo?
– Nismo se žurili s web shopom i cijelo vrijeme štitimo naše dućane. Ipak ih imamo dvadeset, što u shopping centrima to i samostalnih i većini su kupaca pri ruci. Skloni smo prodajnoj filozofiji Swatcha „feel and touch“ koji je prvi omogućio direktan osjet satova koji su se izlagali na posebne police koje su omogućavale svakome kupcu da opipa sat i stavi ga na ruku. Prodaja preko web shopa raste, no njezin obim nije usporediv s trendovima koji vladaju na Zapadu Europe ili u SAD-u.

• Kakav je omjer web i klasične prodaje?
– Upravo mi to pitanje prvo postavljaju svi principali kad pričamo o tržištu. Moram priznati da nam je web prodaja u posljednje tri godine rasla te je trenutno prevagnula u odnosu na klasičnu, no kao što sam rekao, branimo i čuvamo našu maloprodaju. Okupili smo većinu distributera koji su smanjili broj dućana i koncentrirali se na veleprodaju. Ipak je Hrvatska malo tržište i rijetki su brandovi koji idu odlično. Fashion segment je specifičan, svatko od nas ima nešto i ne treba se ići previše u širinu.

Web stranica satovi.com
U svojem online dućanu, baš kao i u svojim brojnim klasičnima prodavaonama Watch Centar uz satove proizvođača koje sam zastupa nudi i brandove drugih zastupnike, poput Seika, Citizena, Fossila i Tissota, pa i pametne Garminove satove….

• Kako vidite budućnost ovog posla, osobito pojavom pametnih satova koji su globalno uzeli dobar dio kolača u segmentu satova do 500 eura?
– I tu smo se prilagodili, u ponudi trenutno imamo Garminove modele. Pametni su satovi tu, pokušavaju svi i svašta, od čega većina još nije uspješna. Po ovome što ja osjetim i vidim, to jest budućnost, no pametni će satovi biti još uspješniji kad počnu izgledati poput klasičnih satova.

• Prednost klasičnih satova u odnosu na pametne je što potonji ipak imaju nekakav rok trajanja i ne predstavlja trajnu vrijednost. Poput mobitela relativno brzo zastarijevaju.
– Točno, no tu su, pa ćemo se i mi prilagoditi tržištu, što smo činili i prijašnjih godina. Kod nas je sat ipak još bitna stavka koja predstavlja komad nakita, imagea, pa naši kupci ne odustaju od njih. Prepoznali smo i puno veću potražnju za satovima s velikim promjera kućišta po čemu smo također kod nas specifični. Baš kao i po domaćem satnom brandu Galileo. Galileo je brand nastao u suradnji s domaćim brandom odjeće, obuće, kravata, odijela i cijelog muškog segmenta. Došli smo na ideju nadopunjavanja ponude i satovima pod istim nazivom. Ta suradnja traje već pet godina i pokušavamo tako stvoriti dodatnu domaću priču. Satovi koji nose logotip nisu domaći proizvod su kreirani po našim uputama, a osim u Watch Centru dostupni su i u svih 55 Galileo butika.

Watch Centar brand Galileo
Galileo satove Watch Centar je kreirao 2015. u suradnji s hrvatski muškim modnim brandom Galileo, kao hvale vrijedni pokušaj posve nove domaće urarske priče

• Kako vidite Watch Centar za 25 godina?
– Prvih 25 smo odradili odlično. I došli do 21 dućana i više od stotine zaposlenih tako da se ne bojim budućnosti. Vidim dobre stvari pred nama. Jako smo posvećeni edukaciji djelatnika u maloprodaji. Oni su naši ambasadori, ulaznica u svijet satova svakome tko uđe u naš dućan. Ne isključujem stoga ni otvaranje još poneke poslovnice te daljnje njegovanje dobre suradnje sa svim distributerima.

Watch Centar TIME 18 u Tower Centru u Rijeci
TIME 18, već 21. po redu, a ujedno i dosad najveći Watch Centrov prodajni prostor, koji s proteže na čak 100 četvornih metara, otvoren je ovih dana u riječkom Tower Centru

• Vaš omiljen sat?
– Swatch! Volim ih sve te smatram da na svijetu ne postoji veća koncentracija kolekcionara od onih koji skupljaju Swatch modele. Swatch ima svoju posebnu priču.

• Ipak se radi o brandu koji je spasio švicarsku urarsku branšu…
– Apsolutno. Bila su to teška vremena za njih, ali je gospodin Nicolas Hayek svojim vizionarstvom doslovno spasio švicarsku urarsku branšu. Znate i sami kakva su velika imena danas pod kapom Swatch grupe. Dobro da se to desilo zbog kompletne industrije.

Slobodan Gačić
Slobodan Gačić Swatch satove ne samo da prodaje, nego je i njihov veliki fan, odnosno posve ozbiljan Swatch skupljač

• Danas pojedini modeli Swatch satova imaju kultni status među kolekcionarima i postižu vrijednosti koje nitko nikada ne bi očekivao za plastični sat.
– Stalno se predstavljaju nove limitirane edicije. Upravo, među ostalim, očekujemo i James Bond kolekciju, koja je po prvi puta predstavljena oko 2000. godine. A nemojte zaboravite ni na Sistem51, automatski Swatch čiji je mehanizam sastavljen od svega 51 dijela…