SPOJILI SMO: Jeep Wrangler & Garmin Marq – ikone koje se igraju s emocijama

Tekst: Igor Sertić
Fotografije: Igor Sertić, Marko Miščević, Garmin

U igri traženja idealnih partnera iz automobilskog i horološkog svijeta spojili smo dva na puno načina pionirska modela, neuništivi klasik Jeep Wrangler i novi Garminov luksuzni pametni sat Marq Expedition, i dobili svršeni dvojac za svakog željnog prave avanture…

Od radnog stroja do kultnog automobila Jeep je kroz skoro osam desetljeća zadržao duh pravih automobila. U današnje doba dizajnerskih klonova, u kojem su zračni tuneli postali krojači automobila, Jeep Wrangler je rijetka iznimka koju nećete zamijeniti niti s jednim drugim automobilom na tržištu. Kod odabira Jeep Wranglera odluku donosi srce, a ne proračunata logika.

Kad ste se, uostalom, zadnji puta susreli s klasičnom automobilskom antenom? Ili kad ste na vratima automobila vidjeli šarke slične onima kakve još imate na starim kuhinjskim vratima? Rijetki si današnji auti to mogu dozvoliti, a Jeep Wrangler je jedan od njih. Društvo mu još rade modeli poput Land Rover Defendera ili Mercedes Benz G klase, koja cjenovno znatno odstupa, no za koje se u prošlosti govorilo da idu svukuda, peru crijevom za vodu, a popravljaju čekićem.

A Garmin? I njega s Jeepom povezuje avantura. Model Expedition jedan je od pet izdanaka najnovije Garminove Marq kolekcije koja pokušava unijeti emocije u pametan sat. Emocije koje donose luksuzni detalji poput 46-milimetarskog titanijskog kućišta, elegantnog talijanskog vacchetta kožnog remena ili safirnog stakla. Dakle – dvije naizgled suprotne filozofije igraju na kartu probuđene emocije i ide im dobro.

Kod Jeep Wranglera se i očekuje da zadrži dizajnerske smjernice slavnih prethodnika, pa smo to dobili i u njegovoj lani lansiranoj četvrtoj, JL generaciji, koja također jasno pokazuje DNK modela u kojem je još general Dwight Eisenhower tutnjao frontom tijekom Drugog Svjetskog Rata. Na izvornik iz 1940. podsjeća nas, uostalom, i njegova silueta ugravirana na felge i ručicu mjenjača, a i najnoviji Wrangler ponosno nosi okrugla prednja svjetla i masku sa sedam okomitih utora, proširene blatobrane i vanjske kopče na poklopcu prtljažnika. Po starom se receptu s automobila skidaju i vrata, preklapa i skida prednje vjetrobransko staklo, a u dijelovima se skida i cijeli krov. Problem pri tome može predstavljati tek spremanje svih skinutih dijelova. Poželjna je garaža.

Wrangler Sahara i Marq Expedition nisu podobni samo za macho muškarčine – sjajno pašu i takozvanom nježnijem spolu…

jeep wrangler sahara & garmin marq expedition rewiev 2019

No, Wrangler JL pod tom prepoznatljivom „uniformom” skriva potpuno nove elemente, od šasije i unutrašnjosti do pogonskog sklopa i infotainment sustava. Sve su to noviteti kojima je taj auto postao moderniji, uglađeniji, učinkovitiji i štedljiviji. Mi smo u ovom upariva nju auta i sata vozili izvedbu sa Sahara opremom sa 4 vrata oboružanu sa 2,2-litrenim MultiJet II turbodizelskim motorom sa 200 KS i automatskim mjenjačem sa osam stupnjeva prijenosa. Sjajan par koji se veseli divljini i silasku s ceste. I start/stop sustav jedan je od detalja koji dosad nismo susretali u Jeep Wrangleru, no doprinosi štedljivosti i nižoj emisiji CO2. Taj će Jeep trošiti oko 11,5 l/100 km, dok će Marq koji smo spojili s njim u „šparnom“ modu izdržati i do 30 dana bez punjenja.

jeep wrangler sahara & garmin marq expedition rewiev 2019 charging

jeep wrangler sahara & garmin marq expedition rewiev 2019 interior

Za mnoge koji se nisu susretali s pravim terencima valja reći i da pored ručice mjenjača nije stavljen neki dodatan mjenjač već selektor pogona koji može biti na stražnje kotače, na sva četiri, reduciran ili s blokadama diferencijala. Drastične dizajnerske i kvalitativne promjene učinjene su i u unutrašnjosti. Zaboravite na sivilo i plastičnost, živio modernizam s retro elementima! Talijanski vlasnici tu svakako imaju svoje prste, a iskorak prema svakodnevnoj praktičnosti su i detalji poput kamere za vožnju unazad te veliki dodirni zaslon s novom Uconnect platformom sa značajkama Apple CarPlay i Android Auto… Wrangler vam vraća osmjeh na lice načinom koji odrađuje svoju namjenu.

jeep wrangler sahara & garmin marq expedition rewiev 2019 back

Marq Expedition, pak, za razliku od ovdje s njim uparenog auta nema generacijsko nasljeđe, jer je prvi u obitelji te je na njemu da postavi temelje. Njegova uloga je da uvede Garmin na mala vrata u svijet luksuza i kolekcionara, kojima bi, pak, baš to trebala biti dovoljno dobra ulaznica u svijet pametnih satova. Neće taj sat skinuti klasičan automatski kronograf s trona, no kao skup proizvod zavući će se i pod rukav košulja ljudi koji o pametnim satovima dosad nisu ni razmišljali. Garmin je, naime, Marq kolekciju namijenio kupcima Rolexa, Omega, Breitlinga i sličnih brendova za koje vlasnici izdvajaju u prosjeku više od 6.000 eura. Apple, Samsung, Huawei ili Fitbit nisu modeli koje Marq smatra svojim stvarnim konkurentima.

jeep wrangler sahara & garmin marq expedition rewiev 2019 uphill off road

Wrangler je pravi terenac u doslovnom smislu riječi. Bolje se snalazi izvan ceste nego na njoj, no u usporedbi s prethodnicima radi se o znatno ugodnijem automobilu. S njim nećete skidati rekorde Grobnika. Prije ćete šokirati šumare i lovce kad se pojavite u njihovom okruženju, onom do kojeg oni jedva stižu pješice. On je poput gojzerica koje ćete nositi cijelu godinu, premda su vam doista potrebne svega dva mjeseca. Popet će se na planinu gdje će mu društvo raditi koze dok će šminkeri ostati u dolini jer im je ipak draži asfalt.

jeep wrangler sahara & garmin marq expedition rewiev 2019 off road track

I Marq Expedition će tu biti od koristi. Pomoću njega bilježit će se kontrolne točke radi lakšeg povratka, orijentaciju će omogućiti kompas i topografske karte, a detektirat će i nadmorsku visinu i tlak zraka. Faktor uzbuđenja vozača očitat će pulsomjer, a detekcija zasićenja krvi kisikom spriječit će visinsku bolest. A Marq Expedition zaprima i e-mailove, tekstne poruke i upozorenja, podržava i glazbene streaming servise poput Spotifya i Deezera, a opremljen je i funkcijom beskontaktnog plaćanja Garmin Pay tako da i bez novčanika možete kupovati jednostavnim pokretom zapešća… I sve to isporučeno u luksuznom pakiranju koje dosad nismo susretali u Garminovoj ponudi.

jeep wrangler sahara & garmin marq expedition rewiev 2019 upravljač

Postoje modeli u segmentu luksuznih pametnih satova poput TAG Heuera Connected Modular ili Montblanca Summit 2, no njihovi tvorci nisu specijalisti u segmentu u kojem Garmin uspješno pliva već desetljećima. Sa 30 godina iskustva Garmin je razvio univerzalni GPS sat čije će brojne funkcije iskoristiti tek rijetki. Slično je i s Jeep Wranglerom, malo je vozača koji će imati hrabrosti voziti ga na limitima koje pruža izvan cesta. Jedinstvena je to pojava na četiri kotača, mješanac terenca, kabrioleta, obiteljskog vozila i auta za provode. Marq Expedition? I on je također svojevrsni mješanac, no u ovom slučaju riječ je o miksu skupih materijala i naprednog pametnog sata prilagodljivog svakom sportašu u svakoj prigodi, bez obzir ide li upravo on ili ona u šumu na trening ili u grad na otmjeni poslovni ručak.

jeep wrangler sahara & garmin marq expedition rewiev 2019 green off road

Jeep Wrangler i Garmin Marq Expedition zajedno dijele i relativno visoku cijenu. Lifestyle terenac poput ovog kojeg smo provozali bez doplata stoji 544.000 kuna, a pametan sat u ovoj elegantnoj izvedbi 13.690 kuna. Previše? Možda za nekoga tko nosi konfekciju. Jer, šivaju li vam po mjeri , te brojke sasvim su prihvatljive. A svim ostalima preostaje svakodnevna dosada i uklapanje u standardne formate. Autentičnost je na cijeni, a ovdje je ima u oba slučaja!

 

Garmin Marq Expedition ref. 010-02006-13

Materijal kućišta: titanij i polimer; Promjer kućišta; 46 mm; Debljina kućišta 14,2 mm; Staklo: zaobljeno safirno kristalno staklo; Materijal remena: talijanska vacchetta koža + dodatni crni silikonski remen (odgovara zapešćima opsega 133 do 213 mm); Promjer zaslona smartphonea: 30,4 mm; Rezolucija zaslona: 240 x 240 piksela; Ugrađena memorija: 32 GB; Težina 87 g (94 g sa silikonskim remenom); Trajanje baterije – u načinu rada pametnog sata do 12 dana, u GPS načinu rada do 28 sati, u GPS načinu rada s glazbom do 9 sati, u UtraTrac načinu rada do 48 sati; Vodootpornost do 100 metara.
Funkcije: sat, sinkronizacija vremena s GPS-om, alarm, štoperica, vrijeme izlaska/zalaska sunca, omogućen GPS, GLONASS i Galileo, mjerač pulsa na zapešću, barometarski visinomjer, elektronički kompas, žiroskop, termometar, kalendar, prognoza, kompatibilnost s pametnim telefonom, funkcije za praćenje aktivnosti, fitness i sportske funkcije (s kartama 41.000 golf terena), LiveTrack, Group LiveTrack, UltraTrac, Garmin Pay, glazba…

Cijena: 13.690 kuna

Jeep Wrangler Unlimited 2.2 MultiJet Sahara ATX8 4WD

Motor: 4-cilindarski turbodizelski obujma 2143 ccm; Snaga: 147 kW/200 KS pri 3500 okretaja/min; Moment 450 Nm pri 2000 okretaja/min; Pogon: na sva četiri kotača; Mjenjač: 8-stupanjski automatski; Dimenzije karoserije (d x š x v) 4882 x 1894 x 1828 mm; Osovinski razmak 3008 mm; Prtljažnik 533/1044 litre; Spremnik goriva 81 litra; Masa 2083 kg; Najveća brzina 180 km/h; Ubrzanje 0-100 km/h 9,6 sekundi; Deklarirana potrošnja 10/7,3/8,3 l/100 km; Ispuh CO2 202 g/km.
Serijski uključeno u opremu Sahara: 18-colni aluminijski naplaci, automatska dvozonska klima, sustav pokretanja vozila bez ključa, parking senzori sprijeda i straga + kamera za vožnju unatrag, kožom presvučeni upravljač s komandama, 8,4-inčni središnji displej osjetljiv na dodir + navigacija, Alpine audio sustav sa 8 zvučnika + DAB radio • vozačko sjedalo podesivo po visini, tempomat + limitator, kontrola brzine pri vožnji nizbrdo, bočne stepenice, putno računalo, zatamnjena stražnja bočna stakla, rezervni kotač s pokrovom…

Cijena: 544.000 kuna

Detaljnije na Jeep & Garmin.