Yoshukazu Akahane je ime za koje vjerojatno nebiste čuli ikada da se ne radi o izrazito nadarenom inžinjeru, uraru koji je kao mladić odlučio realizirati nešto do tada nezamislivo. Spojiti ponajbolje osobine kvarcnog mehanizma s ponajboljim osobinama klasičnog mehaničkog sata i kreirati vječan sat.

Započeo je na projektu 1977. Cilj mu je bio napraviti mehanički sat s preciznošću od jedne sekunde dnevno što kvarcnim satovima već tada nije predstavljalo problem. Njegovu izrazitu upornost potvrđuje više od 600 prototipova što je rezultiralo ostvarenjem njegova sna. Seiko je predstavio Spring Drive 1999., ali zbog nedostatka automatskog navijanja te samo 42 sata reserve snage mehanizam je dorađivan još četiri godine kada je predstavljen prvi Grand Seiko 9R Spring Drive.

Godine 2007., u duhu Akahaneove neumorne potrage za savršenstvom, rođen je Grand Seiko Spring Drive kronograf. Ukupno 28 godina rada na razvoju savršenog mehanizma tako usklađenog s japanskom filozofijom.

Grand Seiko prvi Spring Drive kalibar 9R65
Kalibar 9R65 predstavljen je 2004. Kombinirajući tradicionalan mehanički sat s oprugom na navijanje s elektronskim regulatorom, Spring Drive je ponudio najbolje od oba svijeta: sat pogonjen kretanjem vlasnika uz preciznost do tada nedostižnu klasičnim mehaničkim satovima. Gotovo 5 godina je bilo potrebno za doradu osnovnog Spring Drive mahanizma u okvire standarda koji je diktirao Grand Seiko.

Tražilo se automatsko navijanje i 72 sata reserve snage kako bi sat preko vikenda odradio svoju funkciju unatoč nenošenju i spreman dočekao početak tjedna. Uslijedilo je dodavanje komplikacija, prvu je činio Spring Drive GMT predstavljen 2005., a drugu kronograf iz 2007., sposoban mjeriti do 12 sati uz preciznost od 1 sekunde na dan!

U 2016. Nam je predstavljen 8 dana kalibar 9R01. Prvi je to Grand Seiko izrađen u Micro Artist Studiju u Shiojiri u središnjem Japanu.

Što čini 9R Spring Drive posebnim?
Dva su ključna elementa potrebna za funkcioniranje bilo kojeg sata. Izvor energije te način kontrole vremena. Spring Drive spada u sam vrh urarskih inovacija u modernoj urarskoj povijesti. Mehanizam je pogonjen energijom navinute opruge kao kod klasičnog mehaničkog sata, no reguliran je preko vrhunske elektronske tehnologije koja funkcionira bez baterija ili vanjskog izvora napajanja. Rotor koji je preko zupčanika povezan s mehaničkim dijelom generira napon dovoljan za aktiviranje električnog toka i kvarcnog oscilatora koji pomaže u znatno poboljšanoj preciznosti mehaničkog mehanizma.

Tri-synchro regulator
Spring Drive koristi ekskluzivni mehanizam kontrole brzine, koji uključuje IC (integrated circuit), elektroničku kočnicu i kvarcni kristal. Bez mehanizma koji regulira brzinu otpuštanja glavne opruge ista bi se odvila gotovo trenutno. Zbog toga je za precizan sat potreban mehanizam sposoban kontrolirati otpuštanje opruge. Kod Spring Drive mehanizma to je Tri-sinkro regulator. Samo ime kaže, Tri-sinkro regulator koristi tri tipa energije kako bi regulirao pokretne dijelove i uspostavio sinkronizirano kretanje:
1. Mehanička sila, iz glavne opruge. Poput okretanja pedala na biciklu te njegovim kretanjem stvaranje struje na dinamu koji pali lampu. Rotor spojen na osovinu rotira oko statora te dolazi do stavranja električne struje. Rotira se brzinom od osam okretaja u sekundi.
2. Električna sila, stvaranjem referentnog signala preko IC/kvarcnog oscilatora. Prenosi se precizan signal kroz kvarcni kristalni oscillator. Struja se koristi za aktiviranje kvarcnog oscilatora i IC. Kvarcni oscillator vibrira na frekvenciji od 32.768 Hz te odašilje precizan referentni signal prema IC.
3. Elektromagnetska sila, za uporabu kočnice preko rotora/statora. IC uspoređuje referentni signal iz kvarcnog oscilatora sa brzinom okretanja kliznog kotača i povremeno uključuje magnetsku kočnicu kada se klizni kotač okreće prebrzo.
Ove tri sile sudjeluju usklađeno u regulaciji otpuštanja opruge i omogućavaju precizan i gladak hod kazaljke sekundi. Ovakav mehanizam zahtijeva izrazitu umješnost majstora urara. Kod klasičnog modela s tri kazaljke Spring Drive ima oko 200 komponenti, a u slučaju kronografa i više od 300 dijelova ručno sastavljenih u kompaktnu cjelinu. Slično je i kod podmazivaja gdje imamo 80 odnosno čak 140 točaka.