Spojili smo: Subaru Forester e-BOXER – Hibrid na Subaru način + Seiko & Oris

Forester e-BOXER najnovije je izdanje popularnog SUV modela koji na novi način koristi osnovne Subaru tehnologije: Boxer motor i Symmetrical – All Wheel Drive  (S-AWD) pogon na sva četiri kotača

Tekst: Igor Sertić Fotografije: Marko Miščević

Subaru je vjeran boxer motorima od 1966. i do danas ih je isporučio više od 19.6 milijuna. Vjeran je i simetričnom pogonu na sva četiri kotača, a AWD oznaku do danas je ponijelo 18.5 milijuna njegovih automobila. Od koncepta boxer motora nije odustajao niti kad se odlučio na diesel izvedbu, a posljednja inačica uklapa se u trendove ekoloških i hibridnih vozila.

subaru forester e-boxer
Novi Subaru Forester troši manje goriva, ima veći prtljažnik, a van terena grabi gdje konkurenti niti ne pomišljaju skrenuti

Dizelaše je još prošle godine izbacio iz ponude, a da bi se približio europskim kupcima u petoj je generaciji predstavio prvo hibridno vozilo. Niti u ovom slučaju Subaru nije bio poput većine. Zadržao je boxer motor snage 150 KS, pojačao ga elektromotorom snage 16,7 KS koji je smjestio u CVT mjenjač te upario s provjerenim simetričnim pogonom na sva četiri kotača i sve to nazvao eBoxer.

subaru forester oris
ORIS Big Crown 80th Annivesary Edition, ref. 754 7741 3167-07 5 20 58BR, cijena 13.500,00 kn

Baterije su litij-ionske, 118 V i smještene su  u prtljažnik koji je zbog toga izgubio rezervni kotač, no dobio na volumenu. 509 litara u osnovnoj postavci te 1300 mm širine vrlo su konkurentni. Unatoč novoj tehnologiji Forester nije dobio znatno na masi, svega 110 kg pa ukupno teži 1656 kg.

subaru satovi09 170320 min
SEIKO Prospex, ref. SRPA82K1 4.979,00 kn

Forester za većinu kupaca nije automobil koji osvaja dizajnom. Subaru je rijedak nišni proizvođač poznat po tehnički superiornim automobilima vrlo upravljivim kako na cesti tako i van nje. Tijekom prezentacije na cestama u široj okolici Venecije dobar smo dio puta vozili po makadamu, a priuštena nam je i vožnja po pravom off road poligonu. Kiša koja je danima zalijevala sjevernu Italiju pretvorila je zemlju u pravu kaljužu, a glibove poput onih koje za sobom ostavljaju traktori šumara. I baš tu novi Forester briljira.

subaru satovi14 170320 min
Dovoljan je kontakt samo jednog kotača s podlogom da Subaru Forester nastavi put

Dva su moda terenske vožnje, osnovi Snow/Dirt te za zahtjevnije terene Deep Snow/Mud. U posljednjem smo prošli uspone u dubokom blatu za koje smo uvjereni da niti jedan drugi konkurent ne bi savladao. Nekoliko struganja podnicom nije bilo ništa strašno s obzirom na to da je ista udaljena čak 220 mm od tla što je samo 30 mm niže od podnice legendarnog Defendera.

subaru satovi12 170320 min
SEIKO Presage Chronograph 55th Anniversry Limited Edition, ref. SRQ031J1, cijena 25.799,00 kn

Nizbrdo je automobil sam kontrolirao brzinu, sprečavao proklizavanje i bez stresa nas doveo do cilja. Na otvorenoj smo cesti poželjeli agilniji mjenjač od CVT-a, no kako se upravo takvi mjenjači najbolje uklapaju u hibridnu priču s istim smo se pomirili. Stoga ne očekujte niti silna ubrzanja jer do 100 km/h treba nešto manje od 12 sekundi. S druge pak strane ovaj model može vući prikolicu mase do 1870 kg, a pri tome trošiti oko 11% manje goriva.

subaru satovi11 170320 min
CASIO G-Shock, ref. GMW-B5000D-1ER, cijena 3.999,00 kn

Unutrašnjost automobila po kvaliteti je usporediva s japanskim konkurentima iz Toyote i Honde. Jednostavna i pregledna s naprednim detaljima kojima se utječe na sigurnost vožnje. Izdvojili bi Driver Monitoring Systema koji prepoznaje vozača po ulasku u vozilo te automatski namješta poziciju sjedala, ogledala i postavke klimatizacije. Tijekom vožnje motri vozača te u slučaju skretanja pogleda s ceste upozorava na to.

subaru satovi10 170320 min
SEIKO Prospex Alpinist, ref. SPB119J1, cijena 5.679,00 kn

Subaruova Eye Sight tehnologija opremljena je adaptivnim tempomatom, upozorenjem na izlazak iz vozne trake, upozorenjem na prepreke pred vozilom i automatskim kočenjem po potrebi. Novost je i kontrola pri vožnji unazad gdje dolazi po potrebi do automatskog zaustavljanja vozila. Tri su paketa opreme: Free (315.345 kn), Style (335.341 kn) i Premium (372.864 kn). Garancija na hibridni sustav iznosi 160.000 km ili osam godina.

Detalje o testnom Foresteru provjerite na Subaru stranicama, Montre je zadužen za Seiko modele, a Dicta za Oris.

Facebook

Društvene mreže