Zaboravite hamburgere, odsad iz auta možete kupiti i posve novi, skroz nemasni sat

Švicarski Swatch u svom je rodnom gradu Bielu otvorio prvi dućan u kojem vozači bez izlaženja iz automobila mogu kupovati posve nove ručne satove. I to lakše no hamburgere, a da uz to pritom uopće ne moraju razmišljati koliko su masnoća i kalorija pokupili pri prolasku kroz taj drive-through…

Tekst: Josip Horvat Fotografije: Swatch, Swatch Club

Ovih dana u švicarskom je Bielu službeno otvoren prvi svjetski urarski drive-through. Neobični urarski butik inspiriran fast food trgovinama koje hamburgere prodaju vozačima kojima se ne da izlaziti iz automobila smjestio se na mjestu gdje se iz Jakob Stämpfli Strasse po Nicolas G. Hayek Strasse skreće prema novosagrađenom kompleksu koji je projektirao japanski arhitekt Shigeru Ban, a u sklopu kojeg su i sjedišta branda Swatch, velika zgrada koje nalikuje nekoj ogromnoj drvenoj zmiji koja se naslonila na također novu, ali betonsko-staklenu zgradu koja je udomila muzej Planet Swatch i Muzej Omege. Ispred njih je, dakako, i prvi drive-through koji prodaje “hranu za ručni zglob.”

Swatch drive trough biel

Naime, taj je zgodni butik mjesto na kojem motociklisti i automobilisti ne mičući se sa svog sjedišta mogu kupiti posve novi ručni Swiss Made sat. I to u samo dva jednostavna koraka. Kad priđu butiku na velikom zaslonu mogu pogledati kakvi se sve specijaliteti bez kalorija tu nude, odnosno izabrati što žele iz ponuđene Swatch linije proizvoda. Kad si slože “meni” ili se odluče samo za neki pojedinačni sat i to naruče preko interkom sustava trebaju se još samo pomaknuti do nedalekog prozora na kojem će tad željenu robu platiti, preuzeti i odnijeti dalje sa sobom. Jedinstven i zabavan doživljaj kupovine koji je jednostavniji, brži i lakši od naručivanja cheeseburgera i pommes fritesa u znate već kojim američkim lancima brze hrane, nećemo napisati imena da netko ne pomisli da ih besplatno reklamiramo…

Satovi koji se nude u Swatchevom drive-throughu “poslužuju” se kupcu u specijalnom pakiranju koje je dostupno samo u tom butiku. Dakako, ekstremno nalik poznatom fast food pakungu, pa vam tamo “svježe pripremljene satove” prvo stave u klasičnu kutiju za burger, a potom u sivu papirnatu vrećicu. Na kojoj je k tome još i vrlo duhovito napisano “Take Your Time.” Vozačima se trenutno nudi “dnevni meni” od dvadesetak Swatch modela, u cjenovnom rasponu od 55 do 145 švicarskih franaka, a ne skrivajući vezu cijele priče s brzom hranom tu se uvijek nađe i nekoliko modela koji su dizajnerski inspirirani nečim jestivim, najčešće voćem i povrćem – neki iz starih kolekcija, a neke posve novi koje se mogu kupiti samo tu, u jedinom svjetskom drive-troughu koji servira “hranu za zapešće bez kalorija”.

Swatch drive trough biel

Kupci s malo više vremena, mogu ako žele i izaći iz auta i ušetati u sam butik, u kojem je, kako je bilo i za očekivati, puno veća ponuda novih Swatcheva, a nudi se i deseci modela Flik Flak satova, Swatch naočale i pokoja servisna usluga. A od kolovoza nadalje svatko tko tamo kupi sat uz njega dobiva i vaučer za besplatni ulaz u susjedne muzeje Swatcha i Omege. Nažalost, urarski drive-through radi kraće od svojih fast food parnjaka – radnim danom od 10 do 18, a vikendom od 10 do 17 sati, a premda na najslavnije svjetske vozi-kroz lance osim samim konceptom jako podsjeća i tipično američkim odnosno marketinško namjerno krivio napisanim drive-trough (drivr-thru) te vanjskim i unutrašnjim uređenjem, u tom kiosku nema ni traga junk foodu krcatom nezdravim masnoćama, šećerom, konzervansima i inim aditivima koji slabe zdravlje i potiču debljanje. Tu se udebljati može samo mušterijina zbirka satova…

Swatch drive trough Biel

Inače tu je urarsku prodajnu novotariju izvršni direktor Swatch Grupe Nick Hayek najavio već u ožujku, na godišnjoj skupštini dioničara rekavši tad i da to može napraviti samo Swath, da se tako što “nitko drugi ne usudi učiniti.” U svibnju je butik pokazao i članovima Swatch Cluba koji su tamo stigli na svoj godišnji Gold & Pioneer skup, no kao posve funkcionalni drive-trough šarmantni Smartov lokal je profunkcionirao tek ovih dana. kad je napokon do kraja izgrađen i uređen cestovni prilaz i okoliš cijelog kompleksu. Prije službenog otvorenja početkom mjeseca je napravljena i specijalna prezentacija za novinare na kojoj je postupak šopinga vjerno demonstrirao 20-godišnji lokalni reper Nemo, i to odradivši ga u jednom originalnom, sjajno očuvanom “Swatchmobilu” iz 1994., preteći svih kasnijih Smartova, još jednoj od inovacija koja je potekla iz maštovitog laboratorija obitelji Hayek…

Facebook

Društvene mreže