Aprilia, kraljica pustinje

Talijanski dvojac Jacopo Cerutti i Aprilia Tuareg trijumfirali su na debiju u pustinji na Africa Eco Race 2024.

Tekst: Josip Cerovec Fotografije: Aprilia

Talijanski dvojac ostao je u vodstvu od početka do kraja više od šest tisuća kilometara po cestama koje oduzimaju dah, po stazama, pijesku i dinama. Od Monaca do čarobnog ružičastog jezera u Dakaru, Jacopo Cerutti i njegova Aprilia Tuareg, na najuzbudljiviji način osvojili su Africa Eco Race izdanje 2024., dominirajući i ispisujući jednu od legendarnih stranica u novijoj povijesti velikih afričkih rally utrka. Aprilia Tuareg, koju je iz tvorničkog proizvoda razvila tvrtka Aprilia Racing uz tehničku suradnju tima GCorse braće Guareschi, po prvi se put uhvatila u koštac s afričkim stazama i pustinjom. Naravno, tijekom 2023. motocikl se već dokazao, osvojivši talijanski Motorally naslov u svom debiju i zauzevši spektakularno pobjedničko postolje na reliju Transanatolia u Turskoj, gdje je prvi put iskusio velike utrke. Ali krenuti u afričku pustinju po prvi put na ruti koja je ušla u povijest terenske vožnje izgledalo je da će biti puno teže.

02 montanari
Talijanski par putovao je na svom debiju, obračunavajući se s protivnicima koji su bili iznimno talentirani, i prije svega vrhunski stručnjaci, na legendarnoj ruti koja ide od Europe do Dakara kroz Maroko i Mauritaniju

Vozači Aprilije, Jacopo Cerutti i Francesco Montanari, pristupili su utrci puni samopouzdanja od samog starta, na motociklu koji se već pokazao kao moćno oružje, zahvaljujući kvaliteti izvornog projekta. Pobjeda prva dva dana omogućila je Ceruttiju da izgradi prednost nad iznimno jakim suparnicima poput Botturija i Tarresa, obojice na Yamahi, koji su neprestano napadali u pokušaju da se vrate.

04 montanari
Brzina, savršena strategija i pouzdanost Tuarega vrijednosti su koje su Apriliju i Ceruttija dovele do trijumfa u Dakaru

Za novaka Francesca Montanarija, završiti utrku u Dakaru je fantastičan rezultat. Tome je pridodao dva postolja, te je bio stalno prisutan pri vrhu poretka svoje kategorije osvojivši na kraju sveukupno osmo mjesto.

“Ono što je Jacopo napravio, pobijedivši u Dakaru, je bez presedana. To je uistinu ogroman sportski pothvat dostojan velikog prvaka, iznimnog talijanskog motocikal, dizajniranog, razvijenog i proizvedenog ovdje u Noaleu, i nevjerojatnog posla koji su obavili Aprilia Racing i Guareschiji, kojima posebno zahvaljujem. Voditi od prvog dana jednu od najtežih utrka na svijetu, natječući se s iznimno vještim protivnicima, izvanredan je znak snage koji je premašio naša najluđa očekivanja.”Massimo Rivola – izvršni direktor Aprilia Racinga

06 montanari

“Fantastičan! Jacopo je kroz cijelu utrku bio izuzetan, uvijek je određivao ritam. Druga je dionica bila ključna, s tim skokom naprijed u poretku koji mu je tada omogućio da vodi natjecanje kao veliki prvak. Francesco je također napravio sjajan posao, vozio je motocikl na Dakaru u svom debiju i čak je više puta ugrabio zadovoljstvo postolja. Ono što je cijeli tim napravio je nevjerojatno. Bilo je to naše prvo iskustvo protiv iznimno vještih protivnika, poput momčadi Yamahe, koja je iznimno iskusna, pogotovo u dijelu pustinje u Mauritaniji”, Vittoriano Guareschi – GCorse

Aprilia Racing, legenda stvorena na off-road natjecanjima

Off-road natjecanja bila su prvo područje utrkivanja za Apriliju. To nije iznenađenje za marku s modelima iz ranih 70-ih godina poput Scarabea, koja je otkrila duh posvećen off-road svijetu. 1974. godine, prvi trkaći Aprilijin motocikl bio je 125cc cross. Već 1977., osvojila je prve talijanske titule u klasama 125cc i 250cc. Zatim, 1978. osvojila je i prvo postolje te pobjedu na svjetskom Cross prvenstvu. 1985. godine počinje trkaća pustolovina za Aprilia Racing sudjelovanjem na svjetskom Moto GP prvenstvu, ali prva titula dolazi na trial natjecanju. U off-road utrkama, sedam svjetskih titula je osvojila od 2004. do 2011., s SXV 450 i 550, dvocilindričnim motociklom u Supermoto prvenstvu s kojima su osvojene tri vozačke i četiri titule proizvođača.

07 cerutti

Nakon legendarnog prvog pojavljivanja na utrci Paris – Dakar s Tuaregom 1989., Aprilia se vratila utrkama u pustinji 2010. s revolucionarnim RXV Rally 450 dvocilindrašem te sudjelovala u tri izdanja zaredom do 2012. Spektakularni Rally osvojio je tri etape zaredom i završio sveukupno treći 2010. godine, umalo odnijevši pobjedu u debiju. Do danas, Aprilia ostaje zadnji talijanski proizvođač koji je osvojio etapu Dakara, 2012. godine.

Facebook

Društvene mreže