Morgan Stanley je objavio dio istraživanja o prihodima i količinama satova koje prodaje 50 najboljih švicarskih urarskih brendova. Iako su ljestvice relativno slične prijašnjima, postoji nekoliko iznenađenja. Po prvi put, Audemars Piguet je nadmašio Patek Philippe u smislu prihoda i učvrstio svoje mjesto kao 4. najvažniji brend satova s prihodom od gotovo 1,6 milijardi švicarskih franaka. U međuvremenu, Rolex i dalje drži prvo mjesto, ali Cartier je sada drugi najvažniji brend satova u odnosu na Omegu, koja je nekoliko puta držala drugu poziciju. Po broju prodanih satova Tissot, Longines i Rolex su tri vodeće marke, a svi prodaju više od milijun primjeraka godišnje. Tissot prodaje 3.100.000, slijedi Longines s 1.800.000 i na kraju Rolex 1.050.000 jedinica.
Tko prati industriju satova neće se iznenaditi, Rolex je zadržao svoju poziciju broj jedan. Rolex i dalje dominira s tržišnim udjelom od 28,8% izvoza švicarskih satova (na temelju prihoda od prodaje), što je više od 24,9% prošle godine. Udio je postao još veći kada se računa prodaja Tudora – čime je ukupni udio za kalendarsku 2021. godinu preko 30%. Rolex i Tudor zajedno sada predstavljaju praktički trećinu prihoda od prodaje švicarskih satova. Uzimajući u obzir što se događa na tržištu satova, Rolexova strategija za kontrolu ponude njihovih satova išla im je u korist nastavljajući podizati svijest o njihovom brendu i poželjnosti. Cijene na sekundarnom tržištu za Rolex satove obaraju rekorde svih vremena i ludilo koje je to stvorilo jasno je vidljivo i u smislu prihoda.
Ono što je prilično iznenađujuće je da je Cartierov odjel satova zamijenio mjesto s Omegom, nakon godina dominacije Omege na drugom mjestu. Unatoč impresivnom dvoznamenkastom dobitku Omege, da ne spominjemo veći tržišni udio, Cartierov dobitak tijekom kalendarske 2021. godine bio je još veći, pomaknuvši brend u vlasništvu Richemont grupe na drugo mjesto.
Bez obzira na to gledate li prihod od prodaje ili tržišni udio, tri najbolja švicarska brenda satova ostala su među prva tri, i izvor su novca svojim grupama – što predstavlja nevjerojatnih 43,2% udjela u cjelokupnom izvozu švicarskih satova za 2021. Što se tiče prodanih jedinica najekskluzivniji brendovi su i dalje Richard Mille, Breguet, Blancpain, Vacheron Constantin, Chopard, Van Cleef & Arpels, Hublot, Patek Philippe i Audemars Piguet.
Još jedna značajna promjena u 2021., iako ne toliko iznenađujuća s obzirom na potražnju za Royal Oakom, bio je Audemars Piguet, koji se sa šeste pozicije prošle godine popeo na četvrto mjesto ove godine (na temelju prihoda od prodaje). Impresivna izvedba bez sumnje. Zanimljivo, dok se prihod od prodaje popeo – a tako se računaju glavne ljestvice na vrhu stranice – tržišni udio Audemars Pigueta pao je s 4,3% na 4,2%. Uz gotovo apsolutnu kontrolu nad maloprodajnom mrežom, a time i nad opskrbom, Audemars Piguet u potpunosti kontrolira vlastitu sudbinu.
Možda jedna od najiznenađujućih promjena položaja tijekom kalendarske godine 2021. bio je značajan pad Patek Philippea s četvrtog na šesto mjesto (na temelju prihoda od prodaje). Međutim, svakako je vrijedno napomenuti da je Patek Philippe poboljšao svoj tržišni udio s 4,8% u 2020. na 5,8% u 2021. godini.
Vacheron Constantin je skočio za dvije pozicije od 2020. do 2021., a s novom strategijom koja ima sličnosti s Audemarsom Piguetom i Richardom Milleom – a to je mikroupravljanje zalihama kako bi utjecalo na potražnju – možda već funkcionira. Vacheron Constantin je također povećao svoj tržišni udio s 1,5% u 2020. na 1,9% u 2021. godini.
Na temelju ovog istraživanja Richard Mille je prodao 5000 primjeraka, ali je na 7. mjestu odmah nakon Patek Philippea po prihodu s 1,1 milijardu švicarskih franaka. A tu su i iznenađujući brendovi koji se tiho penju u rangu. IWC se pozicionirao kao drugi najuspješniji brend za Richemont iza Cartiera. TAG Heuer je najvažnija marka unutar LVMH-ovog kišobrana, Omega je vodeći brend u Swatch Grupi, a iza nje slijedi Longines koji se sada rangira kao 5. najvažniji švicarski brend satova na temelju prihoda. No, možda najveći ‘spavač’ na popisu je Hermès koji zauzima 10. mjesto po prodanim jedinicama prodavši 150.000 jedinica odmah iza IWC-a sa 160.000. Tko bi pomislio?
Tržišni udio “Ostali” smanjio se s 20,9% u 2020. na 20,4% u 2021., a to uključuje nezavisne kompanije kao što su FP Journe, Laurent Ferrier, Voutilainen Armin Strom i mnoge druge manje manufakture, uključujući mainstream igrače kao što su Oris i Zenith. Pretpostavljamo da se nisu sve tvrtke mogle vratiti nakon gubitka vremena proizvodnje tijekom pandemije, pa bi, iako se udio smanjio, mogao bi napraviti veću korekciju naviše do kraja 2022.
Osim promjena u rangiranju prihoda, švicarska industrija satova u cjelini značajno se poboljšala od 2020. do 2021. i jasno je pokazala svoju veliku sposobnost prilagođavanja različitim krizama diljem svijeta. Kao primjer, prema Federaciji švicarske industrije satova (FH Federation of the Swiss Watch Industry), prodaja švicarskih satova dosegla je rekordnih 22,3 milijarde CHF u 2021., što je povećanje od 31,2% u odnosu na 2020. godinu.